Marketingcommunicatie en signing De Oude Maas

In opdracht van De Oude Maas heeft Studio NewMedia de gehele marketing-communicatie en signing van De Oude Maas mogen realiseren.
 
De marketing-communicatie hebben we in de volgende fasering uitgevoerd :
  • 1. Situatieanalyse (onderzoek huidige situatie)
  • 2. Concurrentie-­analyse
  • 3. Doelgroep analyse (onderzoek primaire en secundaire doelgroep)
  • 4. Bepaling van de positionering
  • 5. Conceptontwikkeling (creatieve vertaling strategie)
  • 6. Copywriting / ontwikkeling boodschap + pay off + naamontwikkeling profielen van beroepsgerichte programma’s
  • 7. Design & Fotografie (ontwikkeling (visuele)merkidentiteit, persoonlijkheidskenmerken & fysieke eigenschappen)

Nadat we de bovenstaande marketingcommunicatie hadden uitgevoerd hebben we dit in een presentatie aan het bestuur gepresenteerd. Hierbij hadden we ook een hand-out gedrukt zodat het bestuur onze presentatie op een later tijdstip nog eens kon laten bezinken. Na de presentatie kregen we te horen dat alles "spot-on” was zoals de klant dit noemde en eigenlijk mochten we bijna alle voorgestelde uitingen gaan uitvoeren. Hierna volgde er een uitwerkingsfase van de gehele huisstijl in al haar uitingen en werd dit opnieuw gepresenteerd, deze keer ook in het bijzijn van de PR commissie van De Oude Maas.

Na de marketing-communicatie fase zoals hierboven omschreven hebben we stuk voor stuk alle uitingen, visuals, indoor- en outdoor-signing, drukwerk, sportkleding, gadgets en nog veel meer gerealiseerd en uitgevoerd.

We vroegen adjunct-directeur bedrijfsvoering Ad Redert na afronding van het project om de onderstaande vragen te beantwoorden.

VRAAG 1 - Welke vraag/opdracht hebben jullie neergelegd bij Studio NewMedia?

We hebben Studio NewMedia gevraagd de gehele marketingcommunicatie, copywriting en corporate identity van de Oude Maas onder handen te nemen. Zo wilden we nieuwe namen voor de verschillende richtingen van onze opleidingen/profielen gericht op de vernieuwing van het VMBO en waren we op zoek naar een nieuwe slogan.

Daarnaast hebben we Studio NewMedia ook gevraagd de gehele nieuwe marketingcommunicatie en het ontwerp van de nieuwe huisstijl uit te voeren in zijn vele vormen. Hierbij kun je denken aan complete nieuwe gevelreclames van 11 meter hoog met verlichting, nieuwe bewegwijzering buiten en binnen, het opfrissen van onze grote aankomsthal, schoolpassen, ons huisstijldrukwerk, flyers, folders, mappen, advertenties, powerpoint sjablonen, kleding voor de open dagen voor de leerlingen, sportkleding voor de leerlingen, een beursstand, de website headers en het bedenken van een low-budget gadget voor de open dagen. Ook wilden we een nieuw logo voor onze periodieke magazine "Stars & Stories". We konden bij Studio NewMedia ook terecht voor onze fotografie en er zijn zelfs video-luchtopnames gemaakt met een drone.

VRAAG 2 - Ben je tevreden over Studio NewMedia ?

We zijn zeer tevreden over het concept wat Studio NewMedia voor ons heeft bedacht. De kleurstelling en de lettertypes passen goed bij ons bestaande logo wat we blijven gebruiken en de doeken aan de gevels geven het gebouw een nieuwe uitstraling die niet onopgemerkt blijft. Ook de nieuwe stijl van ons blad de “Stars & Stories” past hier goed bij en geeft het blad een eigentijdse uitstraling. Naar ons idee zijn ze er goed in geslaagd om een totaal concept neer te zetten waar we de komende jaren met plezier gebruik van kunnen blijven maken.

De samenwerking met de mensen van Studio NewMedia verloopt op een prettige en laagdrempelige wijze. Er wordt goed geluisterd naar onze wensen en desnoods wordt een ontwerp meerdere keren aangepast als we daar om vragen. Er wordt snel gereageerd als we contact opnemen en men is altijd bereid om mee te denken en naar een passende oplossing te zoeken als we ergens tegen aan lopen. De materialen die door Studio NewMedia geadviseerd en geleverd worden zijn doorgaans van een goede kwaliteit en zien er verzorgd uit.

VRAAG 3 - Zou je Studio NewMedia aanbevelen ?

Als je op zoek bent naar een partner die met je mee denkt, de juiste vragen stelt en goed naar je luistert als je een nieuw ontwerp wilt maken waarbij je zelf nog op zoek bent naar de juiste richting dan zou ik Studio NewMedia zeker aanbevelen. Niet alleen zijn ze creatief, maar aan hun voorstel gaat een gedegen onderzoek vooraf waarin de vraagstelling en uitgangspunten voor het ontwerp duidelijk in beeld gebracht worden. Daarbij krijg je als klant het gevoel goed betrokken te zijn in het proces en worden je ruime keuzes geboden bij de totstandkoming van het uiteindelijke product. Dit alles in een prettige en open sfeer.

VRAAG 4 - Is er nog meer wat je kwijt wilt?

Wat me vooral opgevallen is is het enthousiasme en de tomeloze energie die je ervaart als je in contact bent met de mensen van Studio NewMedia. Ze geven je het gevoel dat jouw opdracht voor hen de belangrijkste is waar ze op dat moment aan werken. Je merkt dat het voor hen belangrijk is dat je als klant tevreden bent met wat zij voor je ontwerpen en uitvoeren. Dat geeft een vertrouwd gevoel.